Forum dla harcerzy z Częstochowy Strona Główna
Home FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla harcerzy z Częstochowy Strona Główna -> Biwaki, rajdy, imprezy na orientację / Krzewawek / Krzebezwawek / Wawerczyk -> [Krzewawek] Krzewawek XXV (2007r.)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Porucznik



Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 851
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 6CDH "Krzemień"

PostWysłany: Pon 17:07, 11 Cze 2007    Temat postu: [Krzewawek] Krzewawek XXV (2007r.)

Krzewawek XXV
Żeby nie było, że lubimy ponarzekać, a nic nie robimy to chciałbym przedstawić jedną z wielu rozważanych wersji Krzewawka.

Krzewawek W tej chwili jeszcze nie została podjęta decyzja czy Krzemień i Wawer będą organizować go razem. Zostanie to ustalone w przeciągu miesiąca. Obie drużyny lubią pracować indywidualnie, lecz potrzebują się aby się uzupełniać.

Organizatorzy
Główna władza będzie sprawowana przeze mnie i Szymana. Lecz ludzie bez których nie damy rady tego zorganizować to Offca, Spidi, Tyska, Rambo, Elwis, Ovałca. Postaramy się ściągnąć Deskę i Ale. Ola, Zosia, Wojtek, Michał, Sebastian będą pierwszy raz w głównej organizacji krzewawka. Ich wszystkie pomysły aby ulepszyć i uprościć biwak będą natychmiast przemyślane i dodawane. Będą dowiadywać się o wszystkich rzeczach organizacyjnych, aby za rok być przygotowani do zorganizowania krzewawka bez nas.

Uczestnicy Oprócz naszego stałego środowiska Szyman (Draug) ma zamiar zaprosić większość środowisk naszego hufca. Ja chciałbym wykorzystać także kontakty zdobyte dzięki Pustynnej Burzy.

Przepływ informacji W przeciągu miesiąca, dwóch, chcielibyśmy uruchomić stronę internetową z dokładnymi informacjami. Plan biwaku z dokładnie rozpisanym planem i aneksami do każdego punktu. Dokładne informacje o miejscu Krzewawka ze Skan mapy z zaznaczonym miejscem. Rozkład jazdy pociągów. Wersje plakietki multimedialnej, która zostanie wysłana do zrobienia itp.

Teren: Wawer znalazł doskonałe miejsce na tego rodzaju biwak. Tani dojazd, ładne tereny i nigdy nie odwiedzane przez harcerzy. W ten weekend mieli je dokładnie sprawdzić, lecz z przyczyn technicznych zrobią to za tydzień.

Czas/Data: Drugi lub trzeci tydzień września. Czyli 8-10.09.2007, lub 15-17.09.2007r. Jest to w dużej mierze zależne od terminu „Impreeski”.

Cena:
4 za obiad.
4 za materiały programowe (paliwo, sprzęt, papier, plakietki itp.)
4 na wszystko inne.
Koszt Krzewawka 12 zł
3 złote w jedną stronę (Transport).
3 w drugą stronę (Transport).
Razem biwak kosztował by około 18 zł.

Kwaterka
Chcielibyśmy podczas kwaterki zebrać drewno na cały biwak. Jest to bardzo ważne ponieważ później mamy duże straty w ludziach z powodu tej czynności. A drewna musi starczyć na dwie cale noce czyli kilka ognisk palenia.
Kwaterka będzie musiała ogrodzić teren i wybudować skromną bramę. W tym roku być może postawimy maszt, zamiast wieszać masztówkę. Wspomnę też o oczywistych czynnościach, przygotowanie miejsca pod biwakowanie, postawienie namiotów, rozstawienie kuchni polowej, przygotowanie miejsc na ognisko i postawienie sztos. Oczywiście pionierka to specjalizacja Wawra.

Warta i służba Skoro wspomniałem już o zaletach organizowania razem biwaku, to musimy pamiętać, że Warta na Krzewawku jest 24 godziny. W dzień oficjalna przy bramie a w nocy patrole dwuosobowe. Służba dotyczy oczywiście porządku na biwaku i pomocy kucharce w kuchni. Dzięki wspólnej organizacji posiadamy więcej ludzi do organizacji.

Obozny Jedna z najważniejszych osób na Biwaku. Na razie jest pewne tylko, że będzie to facet (chłopak). Pracujemy systemem obozowym, więc czas jest bardzo ważny. Zajęcia są ustalane na konkretna godzinę, a oboźny przypomina o nich gwizdkami. Ponieważ nasze środowisko kierowało się od zawsze dużą dyscypliną jeśli chodzi o komendy (dlatego zwróciliśmy uwagę na komendy wydawane na zlocie hufca) będziemy wymagać od uczestników stania na baczność podczas ogłaszana komunikatów. Odprawy patrolowych są obowiązkowe, jeśli patrolowy nie może przyjść to wysyła osobę kompetentna do przekazania informacji drużynie.

Program Przyznaje szczerze, że program ma dużo cech wspólnych z Biwakiem Idea, Sztandar, lecz jest też w dużej mierze unowocześnioną jego wersją. Program jest jedną z wielu propozycji. Mamy jeszcze wiele pomysłów Szymana, które nie są jeszcze przeznaczone na ukazanie się światu dziennemu. Bardzo prawdopodobne, że zajdą w nim duże zmiany. Lecz to będzie przedstawione na forum pojętnych, a także na stronie o której już wspominałem.

Przykładowy Plan Biwaku
18.oo – Przyjazd uczestników
18oo-19.oo - Czas na kolacje (w zakresie własnym)
18.3o-19.oo – Punkt informacyjny [1]
19.15-19-45 – Gra na orientacje, indywidualna [2]
20.oo-21.oo – Ognisko [3]
22.oo-xx.oo – Dyskusja [4]
23.oo-24.oo – Zajęcia z survivalu, indywidualne [5]
22.oo-24.oo – Śpiewo-granie [6]
21.3o-23.oo – Gra dla młodych, indywidualna [7]
oo.30-2.oo – Gra nocna, zespołowa [8]

7.3o – Pobudka
7.3o–8.3o – Czas na mycie się, sprzątanie i śniadanie.
9.oo-10.oo – Manczo
8.3o-10.oo – Coś na inteligencję [9]
10.15-13.15 – Gra zespołowa I [10]
13.15-15.oo – Liny [11]
13.3o-14.oo – Pokaz udzielania pierwszej pomocy [12]
13.oo-15.oo – Wydawane obiady na kuchni.
14.3o-15.oo – Pokazy walki mieczem [13]
15.15.17.oo – Gra zespołowa II [14]
17.3o.19.3o – Gra zespołowa III [15]
19.3o-20.oo – Kolacja
20.oo 20.30– Apel [16][19]
20.3o-21.3o – Ognisko [17]
21.45-xx.oo – Dyskusja [18]
21.45-xx.oo – Śpiewo-granie


[0] Żadne zajęcia nie są obowiązkowe. Telefony komórkowe wykorzystywane do wygrania jakiejkolwiek gier są zabronione. Nie można także używać rowerów skuterów itp. do przemieszczania się po punktach w czasie gier.
Indywidualne – Nie wymagają obecności całej drużyny, zastępu, zespołu, wystarczy jedna osoba. Punkty dawane są startującym w danej grze.
Drużynowe – Wymagają uczestnictwa kilku osób z drużyny. Do poszczególnych gier może to być inna ilość osób.
Nadprogramowe – Punkty i całe gry nie wpisane w plan biwaku. W „punkcie informacyjnym” będzie więcej informacji.

[1]Punkt informacyjny – Przez 30 minut będzie można uzyskać wszystkie informacje dotyczące biwaku i poszczególnych gier i zabaw. Nie będą wymagane zapisy na nie. Będzie on zorganizowany aby biwak, gry i zabawy były czytelne i jasne dla wszystkich.

[2]Gra na orientacje , indywidualna – Gra w której nie musi startować cała drużyna czy zastęp. Mogą to być pojedyncze osoby z różnych drużyn. Każda osoba dostaje mapę z zaznaczonymi punktami i ma 30 minut na odwiedzenie poszczególnych miejsc. Oczywiście będą musieli spisać dany kod miejsca. Gra będzie rzetelnie punktowana, więc uczestniczenie w niej przybliży daną drużynę do wygranej. Z danej ekipy może startować kilka osób indywidualnych. Najlepszy wynik będzie brany do punktacji ogólnej. Aby nie było oszukiwania na jednej kartce będzie kilkanaście kodów. Jest to spowodowane prostym faktem przekazywania sobie ich. Lecz jeśli każda osoba będzie miała spisać inny podpunkt z kartki nie będzie to już tak proste. Gra jest na czas więc przepisywanie wszystkich jest czasochłonne.

[3]Ognisko – Przepełniony bardzo dobrze zrobionymi scenkami przeprowadzonymi przez organizatorów. Będą one związane z ideologią harcerską, a także naszymi drużynami. Po każdej scence każda osoba dostaje mały test sprawdzający ich spostrzegawczość, pamięć słuchową i zwrotkową. Całość powinna być przeplatana elementami bardzo komicznymi z bardzo poważnymi, lecz nie mogą się na niej znaleźć rzeczy bardzo głupie.

[4]Dyskusja – Powinna mieć prowadzącego, który powinien mieć przygotowane kilka głównych tematów, a także kilka awaryjnych. Temat nie musi być ściśle przestrzegany. Jeśli dyskusja zejdzie na inny tor, może być kontynuowana. Te zajęcia jako jedne z nielicznych mogą się przeciągnąć praktycznie do nie określonego czasu. Mamy zamiar ją przeprowadzić w takiej samej formie jakiej szaniec przeprowadził spotkanie na Zlocie Hufca. Prowadzącym wtedy był Cromal.

[5]Zajęcia z survivalu – Są przeznaczone dla każdego, lecz ich poprzeczka powinna być wysoka. Według mnie powinny one wyglądać w ten sposób:
- 10 minutowy wykład teoretyczny jednego zagadnienia
- Rozdanie kserówek z instrukcjami i rysunkami technicznymi.
- Zbudowanie danego urządzenia, postawienie stosu ogniskowego, postawienie pułapki na gryzonia, wykonanie pewnej czynności.
Wszystko oczywiście na czas i punkty.

[6] Spiewo-granie odbyło by się przy innym ognisku niż dyskusja. Prowadziłoby je dwie osoby bardzo dobrze grające na gitarze, pokroju Offcy, Agaty i Zuzi. Luźne ognisko które tak właściwie samo się prowadzi, lecz wymaga obecności osób mających śpiewniki „w głowach”.

[7] Gra dla młodych. Taką jak kiedyś Adaś przeprowadził na zlocie hufca. Zasad nie pamiętam dokładnie. Polegała miej więcej na zdmuchnięciu świeczki przez jedna z ekip, druga miała jej bronić, bez użyciu przemocy. Na zlocie hufca okazała się bardziej gra strategiczna niż zręcznościową. Bardzo fajnie wypadła wtedy więc może teraz też. W grze powinny brać osoby bardzo młode. Zasady zostaną dopiero ustalone na radzie Krzewawkowej. Lecz nie będzie ona wymagała opiekunów drużyn (Drużynowych, przybocznych) Dzięki czemu będą mogli uczestniczyć w dyskusji.

[8] Gra nocna typu Krzewawkowa (Wykraść przedmiot otoczony przez wroga). W tym roku w Zawodzi (wieś zawodzie, nie dzielnica) była położony duży nacisk na siłę. Lecz postaramy się wykonać grę podobną do Krzewawka dwa lata temu w Kruszynie. Tam większy nacisk był położony na zręczność i umiejętności skradania się.

[9] Coś na inteligencję – Różnego rodzaju zagadki, testy, złudzenia iluzjonistyczne. To powinno być głupie i śmieszne. Zajęcia przeznaczone dla młodych. Mają posiedzieć pośmiać się pożartować, troszeczkę „rozgrzać mózg”. Na grze będą sami młodzi. Ponieważ ich opiekunowie będą wtedy na zajęciach alternatywnych dla starszych. Młodzi tu będą mieli czas w końcu się zaprzyjaźnić pogadać i się zintegrować. Mimo, że byli już na wspólnej grze, to się nie znają. Łatwiej jest nawiązać znajomość na grach statycznych niż dynamicznych. Nie zapominajmy, że młodzi ludzie są bardziej nieśmiali niż starsi. Typ zagadek będzie przedstawiony na stronie informacyjnej Krzewawka.

[10] Gra zespołowa I – Gra w której muszą wziąć udział ekipy nie indywidualni zawodnicy. Gra polegająca na szybkości i bieganiu, podkradaniu się, zapamiętywaniu fragmentów tekstów związanych z tematyką harcerską. Wykradnięcie jakieś rzeczy z pilnowanego terenu. Zjechanie z tyrorki zabranie konkretnej rzeczy i powrót po linie przy pomocy ekipy (wciągnięcie go). Wykonywanie konkretnych czynności. Poruszanie się po punktach według mapy z zaznaczonymi punktami. (np. Mapa na papierze, punkty zaznaczone na osobnej foli). Gra w dużej mierze wzorowana na pustynnej burzy.

[11] Liny obsługiwane przez minimum 2 doświadczonych harcerzy. Przede wszystkim wspinaczka i tyrorka.

[12] Pokaz udzielania pierwszej pomocy. Bardzo ale to bardzo przekonująca i realistyczna scena z udzielaniem pomocy osoba poszkodowanym w wypadku samochodowym. Myślałbym nawet o poproszenie o jego zrealizowanie na przykład Artura Lipowicza.

[13] Pokazy walki mieczem. Czemu nie fajna sprawa a skombinować dwie osoby z mieczami i w zbrojach nie jest kłopotem dla nas w tej chwili. (Ukłon do Faziego, Sebastiana i Szymana)

[14] Gra zespołowa II polegała nie była by już tak dynamiczna jak I. Wymagała by więcej skupienia i skoncentrowania się. Dokładności i skrupulatności. Szyfry, łączność, terenoznawstwo, przyrodoznawstwo …

[15] Gra Zespołowa III – Bardzo fajny pomysł Szymana zaczerpany z roty i zmodyfikowany przez niego. Łączy gry statyczną, logiczną i dynamiczną. Drużyna musi być podzielona na trzy ekipy (Ludzie od biegania, ludzie od myślenia, ludzie od rozmawiania). Powiem tylko tyle, że głównym celem będzie osiągnięcie kompromisu pomiędzy rywalizującymi z sobą ekipami rozmawiającymi ze sobą. Będą musieli wynegocjować między sobą konkretne zadania. Bardzo pomocne w tym będą rzeczy znalezione, zdobyte, odszukane i kupione dzięki dwóm innym częścią drużyny. O tej grze wspominam tylko, i nie rozpisuje się o niej. Szyman wie o niej o wiele więcej niż ja.

[16] Apel zakończeniowy z rozdaniem dyplomów, nagród, pochwał. A w tle za nami rozbawione jedzenie które widać dzięki świetle ogniska. Tak było rok temu. :)

[17] Składanie życzeń i wszystkie obrzędy urodzin (sto lat, podrzucanie itp.). Tego rodzaju ognisko trwałoby godzinne. Po tym czasie zostało by ogłoszone, że rozpoczną się zaraz dwa ogniska jeden „dyskusja” drugi „sprewo-granie”. Oczywiście nie musze wspominać, że będzie działo się to przy cieszcie, ciasteczkach i napojach.

[18] Ponieważ trzy miesiące od dzisiaj, wypadają na krzewawku. Więc będę się starał aby dyskusja na temat rozwojowi hufca 2007-2011 zostały przeprowadzone na Krzewawku, przez zespół ds. Planu Rozwoju Hufca Częstochowa. Jest to termin odpowiedni, a większość drużyn (reprezentacji) zwykle przyjeżdża na nasz biwak. Jest to idealne rozwiązanie dla tego zespołu, ponieważ może on przedyskutować z wieloma środowiskami swoje pomysły. Dla nas jest to duży plus ponieważ dzięki temu zachęcimy więcej ludzi do odwiedzenia Krzewawka. Jest to na razie tylko pomysł nieprzedstawiony nikomu oficjalnie. Muszimy go przedyskutować na radzie. Lecz uważam, że warto o tym wspomnieć. Przypominam, że za miesiąc dopiero dostarczymy informacje, czy Krzebezwawk i Wawerczyk, będzie jedną dużą imprezą o nazwie Krzewawek.

[19]Po apelu biwak zakończy się oficjalnie. Rano ludzie będą mogli wyjechać po zdaniu miejsca w którym byli zakwaterowani. Organizatorzy dopiero wieczorem po posprzątaniu i spakowaniu rzeczy programowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paluch dnia Pon 20:50, 11 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla harcerzy z Częstochowy Strona Główna -> Biwaki, rajdy, imprezy na orientację / Krzewawek / Krzebezwawek / Wawerczyk Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

"Blades of Grass" Template by Will Mullis Developer News
Regulamin